top of page

Kjøpsbetingelser

Innledning

Vilkår og betalingsbetingelser gjelder for kjøp av nyhetsbrev fra Scandinavian Creator Community AS, heretter kalt SCC AS. 

 

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder.

 

  1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så lenge det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

 

  1. Partene

Selger er SCC AS, organisasjonsnummer: 930 711 683, og betegnes i det følgende som selger. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper. SCC AS, Storgata 26, 1607 FREDRIKSTAD. Epost: info@cryptoacademy.no.

 

  1. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenesten er prisen kjøper skal betale. Pris inkl MVA inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.

 

Betaling må skje før levering. Betaling anses som gjennomført når pengene er tilgjengelige på den kontoen som er oppgitt av SCC. Kunden har ikke rett til å gjøre fradrag, motregning eller motkrav i betaling, med mindre det er skriftlig akseptert av SCC.

 

  1. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

Betingelsene gjelder for alle leveranser av nyhetsbrev som utføres av SCC. Ved kjøp av nyhetsbrev erklærer Kunden seg enig i disse betingelsene. SCC har rett til å endre betingelsene med minimum én måneds skriftlig varsel. Etter dette vil de korrigerte betingelsene gjelde for alle kurset som leveres etter fristens utløp.

 

  1. Bruk av nyhetsbrevet

Det er kun Kunden som har tilgang til nyhetsbrevet. Kunden forplikter seg også til på ingen måte å dele materiale eller lignende med personer som ikke har kjøpt tilgang til nyhetsbrevet. Ved brudd på denne bestemmelsen har rett til å kreve en konvensjonalbot på 5.000 kr. per urettmessig adgang. SCC har også muligheten til å utvise Kunden. Kunden kan ikke overdra eller endre innholdet, malene og dokumentene på noen måte, verken på internett eller i annen elektronisk form eller i trykte (papir-)utgaver, uten skriftlig tillatelse fra SCC. Kunden oppnår kun bruksrett til nyhetsbrevet form av:

Elektronisk lagring av det opprinnelige innholdet i Kurset til eget private bruk.

Utskrift av det opprinnelige innholdet i nyhetsbrevet til eget private bruk.

 

  1.  Betalingen

Prisen for nyhetsbrevet er den som er oppgitt av SCC ved bestilling, med mindre SCC skriftlig har meddelt noe annet. Betaling må skje før levering i samsvar med punkt 4. Betaling anses som gjennomført når pengene er tilgjengelige på den kontoen som er oppgitt av SCC. Kunden har ikke rett til å gjøre fradrag, motregning eller motkrav i betaling, med mindre det er skriftlig akseptert av SCC. 

 

  1. Levering

SCC oppfyller levering av det avtalte nyhetsbrevet til den tiden som er angitt ved bestilling, forutsatt at betaling er skjedd i henhold til punkt 6. Dersom SCC ikke kan oppfylle avtalt tid, vil SCC informere Kunden om årsaken til forsinkelsen samt når oppfyllelse kan forventes. 

 

  1. Angrerett/angrefrist

For kjøp av nyhetsbrev gis det en angrerett.

Angrefristen utløper 14 dager fra den dag avtalen om kjøp nyhetsbrev ble inngått. Dersom man mottar nyhetsbrevet tidligere enn angrefristen utløper gjelder angreretten fram til den dagen nyhetsbrevet er registrert som mottatt.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen fristens utløp. Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter levering. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

 

  1. Forsinkelse og manglende levering – kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

 

  • Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse. Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

  • Heving

Dersom selgeren ikke leverer tjenesten på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

 

  1. Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist.

Hvis det foreligger en mangel må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

 

  1. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Kjøper har rett til innsyn i egne personopplysninger og kan kreve disse slettet. Informasjon om hvordan klage på behandlingen av egne personopplysninger finnes på www.datatilsynet.no.

 

  1. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

 

 

ERSTATNING OG ANSVAR

SCC er erstatningsansvarlig i samsvar med norske retts alminnelige prinsipper om dette, dog med de nedenfor angitte presiseringene og begrensningene. Alle case og eksempler er til inspirasjon og funnet tilgjengelig online, og det kan ikke antas at de er realistiske å oppnå. Det gis ingen garanti i forbindelse med disse. Nyhetsbrevet utgjør ikke finansiell eller økonomisk rådgivning og kan ikke danne grunnlag for et økt antall kjøp eller salg (eller unnlatelse av dette). SCC gir ingen garanti for fremgang, vekst, avkastning, økt utbytte eller lignende som følge av bruk av nyhetsbrevet, og SCC er heller ikke ansvarlig for indirekte tap og følgeskader som tap av fortjeneste og mistede besparelser.. Hvis Kunden ønsker å gjøre et erstatningskrav gjeldende mot SCC, må kravet fremsettes uten ugrunnet opphold og senest 30 dager etter at det eventuelle tapet har oppstått.

bottom of page